MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات


 

تنظیمات امضا ، دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها !!!


شاید ایمیل پر استفاده ترین سرویس در طول یک روز اینترنت باشد . بعضی اوقات میلیاردها ایمیل در یک روز ارسال میشوند . البته همانطور که میدانید همه این ایمیل ها توسط کاربران اینترنت فرستاده نمیشوند و بیش از ۹۰ درصد آنها را اسپم ها تشکیل میدهند . البته در اینجا بحث ما به هیچ وجه در مورد اسپم ها و مسائل مربوط به آنها نیست . بلکه قصد پاسخگویی به یکی از کاربران محترم مجله اینترنتی گویا آی تی را داریم . ایشان درخواست کرده اند تا در مورد امضا ، دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها در سرویس Yahoo Mail توضیحاتی را ارائه کنیم . 

 

 

امروزه سرویس دهنده های ایمیل متفاوتی در اینترنت وجود دارند . از غول هایی مثل جیمیل و هاتمیل و یاهو میل گرفته تا سرویس های گمنام دیگر . هر کدام از این سرویس ها برای خودشان امکانات متفاوتی دارند و ما به تعداد امکانات هر یک کاری نداریم . اما بدون شک در هر سه سرویس مشهور ایمیل ، امکاناتی مثل امضا و دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها وجود دارد .

به دلیل اینکه سوال خواننده محترم گویا آی تی در مورد یاهو میل بوده است ، پس به بررسی این سه قابلیت در سرویس یاهو میل خواهیم پرداخت .

 

بررسی قابلیت امضا و دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها در Yahoo Mail

1- امضا : اگر به صورت خلاصه بخواهیم امضا را در سرویس های ایمیل تعریف کنیم ، باید بگوییم متنی است که در پایان هر ایمیلی که شما میفرستید قرار میگیرد . به عنوان مثال اگر صاحب یک وبسایت هستید و قصد ارتباط با مخاطبین خود را دارید ، میتوانید در قسمت امضای خود ، نام وبسایت ، ایمیل وبسایت و شماره های تماس را قرار دهید تا در صورت پیگیری های بعدی کاربران ، بتوانند راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند .

به منظور ایجاد یک امضای جدید ( و یا اصلاح امضای قبلی خود ) ابتدا وارد حساب کاربری خود در وبسایت یاهو شده و به قسمت inbox خود بروید .

از قسمت بالا و سمت چپ صفحه ، روی منوی Options کلیک کرده و گزینه Mail Options را انتخاب کنید .

سپس یک سربرگ جدید با عنوان Options به نوار سربرگ ها اضافه خواهد شد . اکنون از پنل سمت چپ روی گزینه Signature کلیک کنید . مشاهده خواهید کرد که در سمت راست ، تنظیمات مربوط به امضای شما نمایش داده خواهد شد .

یک لیست کشویی در قسمت سمت راست قرار دارد که به صورت پیشفرض ، گزینه Don’t use a signature را نمایش میدهد . اکنون شما دو انتخاب پیش رو دارید .

۱- اگر میخواهید تنها و تنها یک امضای ساده ایجاد کنید ، گزینه Show a plain text signature را انتخاب کنید .

۲- اما اگر قصد دارید تا تغییراتی در امضای خود بدهید . باید گزینه Show a rich text signature را انتخاب کنید . در صورت انتخاب این گزینه میتوانید امضای خود را با فونت های متفاوت نوشته و یا رنگی کنید یا حتی قسمتی از امضا را هایلایت کنید .

 

۲- دسته بندی مخاطبین : اصولا در هر کاری دسته بندی کردن باعث بوجود آمدن نظم میشود . به عنوان مثال در گوگل پلاس ، شما هر کدام از دوستان خود را در یک یا چند حلقه قرار میدهید و افراد خانواده ی خود را در یک حلقه ی دیگر . این کار به شما کمک میکند تا سریع تر یک پیام را با افراد مورد نظرتان به اشتراک بگذارید .

البته در سرویس های ایمیل هم میتوانید این کار را انجام دهید . به منظور دسته بندی مخاطبین کافیست تنها روی سربرگ Contacts کلیک کرده و روی دکمه New List کلیک کنید .

پنجره ای ظاهر خواهد شد و از شما میخواهد نامی برای لیست خود انتخاب کنید . به عنوان مثال من در اینجا High school را نوشتم و میخواهم لیستی برای دوستان دوران دبیرستانم ایجاد کنم .

اکنون از بین افرادی که در لیست مخاطبان قرار دارند ، دوستان دوره دبیرستان خود را انتخاب میکنم . سپس کافیست روی دکمه Assign to Lists کلیک کنم .

پنجره ای باز خواهد شد که باید در آن آیتم High School را انتخاب کنم . آخرین مرحله نیز کلیک روی دکمه Done است .

 

۳- دسته بندی ایمیل ها : دسته بندی کردن ایمیل ها هم یکی دیگر از عواملی است که میتواند شما را از سردرگمی در هنگام مواجه با یک inbox شلوغ برهاند . به عنوان مثال اگر در یک شرکت کار میکنید و از سوی مدیران شرکت برای شما ایمیل هایی ارسال میشود ، میتوانید آنها را به پوشه هایی جداگانه انتقال دهید . البته این کارها اتوماتیک انجام میشوند . یعنی به محض ارسال ایمیل از سوی مدیران شرکت تان ، ایمیل مربوط به آنها به صورت اتوماتیک به پوشه ای جداگانه منتقل خواهد شد . به عنوان مثال من میخواهم کاری کنم که ایمیل های که از طریق مدیریت گویا آی تی برای من ارسال میشوند ، مستقیما به پوشه GooyaIT منتقل شوند و در بین سایر ایمیل ها قرار نگیرند .

کافیست از منوی Options زیر منوی Mail Options را انتخاب کنید . سپس در صفحه تنظیمات ، از پنل سمت راست روی گزینه Filters کلیک کنید . سپس از قسمت سمت راست روی دکمه Add کلیک کنید .

یک فیلتر جدید ایجاد خواهد شد و اکنون باید اطلاعات مربوطه را وارد کنید . ابتدا نام فیلتر را بنویسید . به عنوان مثال من در اینجا Gooyait را انتخاب کردم . سپس باید در قسمت Sender آدرس مورد نظر را وارد کنید . در مرحله آخر نیز باید فولدری که قرار است ایمیل ها به آن منتقل شوند را انتخاب کنید . البته باید قبل از ایجاد فیلتر ، فولدر مورد نظر را بسازید .

از این به بعد هر ایمیلی که از این آدرس به آدرس ایمیل من ارسال شود ، به صورت اتوماتیک به فولدر GooyaIT منتقل خواهد شد . 



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 163
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 390
بازدید ماه : 671
بازدید کل : 333753
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1